یک کلام وسلام

داغ ترین و پر بیننده ترین مطالب

یک کلام وسلام

داغ ترین و پر بیننده ترین مطالب

آخرین مطالب
نویسندگان

لیلا وزیری قهرمان شنا

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۱۲ ب.ظ

لیلا وزیری

 شناگر تیم ملی آمریکا

(پدری ایرانی،مادری آلمانی،خودش متولد آمریکا)


لیلا وزیری شناگر تیم ملی آمریکا


  لیلا وزیری شناگر تیم ملی آمریکا، رکورددار سابق شنای 50 متر کرال پشت و قهرمان شنای جهان در سال 2007 در این رشته است.

 

لیلا وزیری شناگر تیم ملی آمریکا


پدر لیلا، منصور وزیری مهاجر ایرانی و مادرش لیز ,اصالتا آلمانی است. لیلا در مورد هویت شخصی و زندگی خانوادگی خود می گوید:

مادرم اصلیت آلمانی دارد و پدرم ایرانی است. پس من پنجاه-پنجاه هستم. این قطعا ترکیب دلپذیریست. پدرم در ایران به دنیا آمده و همان جا بزرگ شده. من یک برادر بزرگتر هم دارم و احساس خیلی نزدیکی به هویت ایرانی ام دارم، یه جورایی یک ایرانی-آمریکایی نسل دوم هستم.


وزیری در سال 2007 برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان در شهر ملبورن شرکت کرد.

بیشتر فعالیت های ورزشی در ایالات متحده آمریکا تا پیش از ورود به ورزش حرفه ای در نظام آموزشی این کشور انجام می شود. لیلا وزیری نیز بعد از پایان دبیرستان در کورال اسپرینگز در سال 2002 وارد دانشگاه ایندیانا شد و با دریافت 15 حکم قهرمانی شنای امریکا سابقه درخشانی از خود در تاریخ شنای دانشگاه های امریکا به جا گذاشت.

وزیری در فصل 2005-2006 به عنوان بهترین شناگر 100 یارد (حدود نود و یک و نیم متر) و 200 یارد کرال پشت دانشجویان آمریکا انتخاب شد و در همین فصل در چهار مسابقه امدادی رکورد جدیدی را برای دانشگاه ایندیانا خلق کرد: ( 400و 800 یارد آزاد، 20 و 400 یارد مختلط).

وزیری همچنین دومین رکورد برتر تاریخ دانشگاه ایندیانا در 100 یارد و 200 یارد کرال پشت، چهارمین در 100 یارد و 200 یارد آزاد و پنجمین در 50 یارد آزاد را به دست آورده است.

لیلا در اوت 2006 با پیروزی در مسابقات قهرمانی ملی کونکو فیلیپس به ترکیب تیم ملی آمریکا برای شرکت در مسابقات قهرمانی پان پاسیفیک 2007 راه یافت و با ثبت دومین زمان برتر 100 متر کرال پشت در میان هم تیمی های خود و کسب مدال برنز 100 یارد کرال پشت قهرمانی دانشجویان امریکا (NCAA) به عضویت تیم ملی کشورش برای مسابقات قهرمانی جهان 2007 ملبورن درآمد.