یک کلام وسلام

داغ ترین و پر بیننده ترین مطالب

یک کلام وسلام

داغ ترین و پر بیننده ترین مطالب

آخرین مطالب
نویسندگان

راه میلیاردر شدن

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۷ ق.ظ

شش راز که شما را

 میلیاردر خواهد کرد



  امروزه اغلب ثروتمندان کسانی هستند که قبلا در طبقه ی متوسط اجتماعی قرار داشته اند، در یک خانه ی بسیار معمولی زندگی می کرده اند، از مغازه هایی خرید می کرده اند که بیشتر تخفیف بدهند و از کارمندان تمام وقت بوده اند، درست مثل همه ی ما!
 

اما چه شد که توانستند جزو ثروتمندترین افراد جامعه ی خود قرار گیرند؟ اغلب ثروتمندان به چند اصل کلی و بسیار مهم پایبندند که آن ها را به موفقیت و ثروت رسانده است:

1- تنها به جایی که می خواهید برسید چشم بدوزید

باید بخواهید که ثروتمند باشید. این اولین و مهمترین قدم به سوی ثروتمند شدن است. تی هارو اکر T Harv Eker نویسنده ی کتاب «رازهای ذهن یک میلیاردر» گفته است: «بزرگترین مانع برای به ثروت رسیدن انسان ها، ترس آنهاست. اغلب مردم از اینکه آرزوهای بزرگ در سر داشته باشند می ترسند اما باید بدانید که اگر کوچک بیندیشید، بدون شک اندک به دست خواهید آورد.»

شش راز که شما را میلیاردر خواهد کرد

2- بیاموزید

برای اینکه بتوانید ثروتمند باشید باید بدانید چگونه می توان ثروت خلق کرد. در مورد مدیریت پول و سرمایه گذاری بیشتر بدانید. به این منظور تا جایی که می توانید در این مورد کتاب و مقاله بخوانید و به اصول کلی که در این کتاب ها و مقالات به شما می آموزند پایبند باشید.

3- برای کار مشتاق باشید

در مصاحبه های توماس جی استانلی Thomas J. Stanly نویسنده ی کتاب «ذهن خلاق» با افراد موفق و ثروتمند، هشتاد درصد از میلیاردرها گفته اند اگر کاری را که انجام داده اند، دوست نداشتند هرگز به موفقیت و ثروت دست نمی یافتند. اگر می خواهید ثروتمند باشید باید برای آنچه که انجام می دهید اشتیاق داشته باشید.

4- کاری کنید تا پول تان رشد کند

می دانم که خرید یک تلویزیون ال سی دی جدید بسیار وسوسه برانگیز است و صد البته با خرید وسایل جدید هیچ مخالفتی نداریم اما اگر می خواهید ثروتمند باشید باید بدانید اولویت با سرمایه گذاری است. باید هر ماه مبلغی را برای سرمایه گذاری کنار بگذارید. مهم نیست که این مبلغ به نظر کم و ناچیز می آید مهم آن است که این پول را زیاد کنید. در یک سپرده ی طولانی مدت سرمایه گذاری کنید، خود را بیمه کنید، اوراق بهادار و یا ملک خریداری کنید و یا هر کار دیگری که موجب شود بر مبلغ پول شما افزوده گردد.

شش راز که شما را میلیاردر خواهد کرد

5- اگر جسارت نداشته باشید ثروتمند نخواهید شد

به دست آوردن ثروت مستلزم داشتن مقدار معقولی از جسارت است. دیو لیندال Dave Lindahl در سن 29 سالگی و در شرایط رکود اقتصادی کار خود را آغاز کرد. هیچ سرمایه ای نداشت و در ابتدا با گرفتن وامی اندک از بانک و خرید مقداری وسایل، مشغول بازسازی خانه های قدیمی شد. اندکی بعد به فکرش رسید که این خانه ها را بخرد و پس از بازسازی با سود بیشتری بفروشد. با وجود سرمایه ی بسیار کمی که داشت، این کار بسیار مخاطره آمیز به نظر می رسید اما او این کار را انجام داد و اکنون صاحب مجموعه های آپارتمانی خود است که بیش از 143 میلیون دلار ارزش دارند.

6- ولخرجی نکنید

ثروتمندان ولخرجی نمی کنند. این یک شوخی نیست. آماری که در امریکا گرفته شده است نشان می دهد اغلب ثروتمندان ولخرجی نمی کنند. آن ها برای خرید اجناس در انتظار حراج می مانند، برای خرید چانه می زنند تا قیمت بهتری به دست آورند و هرگز بیهوده خرج نمی کنند. بنابر این اگر می خواهید ثروتمند باشید از همین الان صرفه جویی را شروع کنید.

شش راز که شما را میلیاردر خواهد کرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی